Tasarımı Kaydet  Kapat

Blog / Makalelerimiz

TSE Hizmet yeterlilik belgesi almak zorunlu mu?

TSE Hizmet yeterlilik belgesi almak zorunlu mu?

  Simay danışmanlık olarak hizmet yeterlilik belgesi hakkındaki sorularınızı yanıtlamaya devam ediyoruz...
Bu yazımızda hizmet yeterlilik belgesinin zorunlu olup olmadığı sorusunu cevaplayacağız.Ekstra olarak örnek bir sektör üzerinden belgenin hangi kriterleri ele aldığını anlatmaya çalışacağız.Siz de aklınıza takılan soruları hiç çekinmeden yorum kısmından bizlere sorabilirsiniz.

Hizmet yeterlilik belgesi zorunlu mu?

  Öncelikli olarak bu belgenin alınmasının zorunluluğu 21 Aralık 2001 tarihli ve 24617 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan TRKGM-2001/7 sayılı Tebliğ uyarınca, sanayi ürünleri üreten işletmeler için kabul görülmüştür.

  Bu sertifikayı almak istiyorsanız öncelikle yapmanız gereken TSE'den satış sonrası hizmet verecek servis istasyonunun, ilgili ürün veya ürün grubu için hazırlanan servis standartlarına veya teknik düzenlemelere uygun olduğunu belirten bir “Hizmet Yeterlilik Belgesi” almanız gerekmektedir.Bu konuda farklı iş türleri için TSE tarafından hazırlanmış farklı kriterler veya standartlar bulunmaktadır.
 

TSE Hizmet yeterlilik belgesi almak


Örnek olarak mobilya sektörünü ele alırsak, sektörle iligili kriterleri aşağıda inceleyelim...


Servis yeri ve binası nasıl olmalı?
  • Servis tercihen aynı meslek grubuna ayrılmış alanlarda olmalıdır.
  • Üreticinin hizmet verdiği durumlarda, bu hizmet üretim sürecinde sağlanabilir.
  • Servis, günlük ulaşım ile erişilebilir olmalıdır.
  • Paylaşılan veya bireysel kullanım için park olanakları serviste sağlanmalıdır.
  • Servisten gelen mobilyaların indirilmesi, yerleştirilmesi ve taşınması için gerekli önlemler alınmalıdır.
  • Servis giriş kapısı, mobilyaların girebileceği büyüklükte olmalı, görülmesi kolay, tehlikeye karşı gerekli önlemler alınmalıdır.
  • Servis binasının yapımında, tercihen yanmayan malzemeler kullanılmalıdır.
  • Hizmet üretici tarafından sağlanmışsa; tercihen bir dış pencere formunda, vitrin servis binasının cephe görünümü için uygun bir boyutta yapılmalı, kolay yanmayan malzemeden yapılmalı, soğuk havalarda pencere camının buğulanmasını önlemek için önlemler alınmalıdır. uygun aydınlatma ve uygun iş yeri işareti mevcut olmalıdır.
  • Bir idari birim, müşteri kabul birimi, inşaat, döşeme, dikiş, üst yüzey işleme üniteleri, mobilyaların dinlenme yeri, işçi dinlenme yeri, wc-lavabo ve tercihen duş olmalıdır.
  • Servis onarımları kapsamında bazı hizmetler; Diğer işletmelerden kendi riskleri ile sağlanmıştır. Bu durumda, bu hizmetleri sağlayacak yerler aranmaz.
  • Servisteki birimler ve alanlar, hizmet edecek kadar büyük olmalı ve uygun ekipmanla donatılmalıdır.


Servisle ilgili sorunlar neler?
 
  • Üretici firma, yazılı bir teşebbüsün kusurlu malların kapsamına giren kalemlerin düzeltileceğinin ihracı.
  • Bu bağlamda hizmet kusurlarının niteliğine göre, hizmet müşterinin adresine verebilme imkânına sahip olmalıdır.
  • Hizmetin bir kısmı başka bir sözleşmeli hizmete veya atölyeye verilebilir. Bu durumda servis hizmetin kalitesinden sorumludur.
  • Üretici tarafından verilen hizmetin uygulanmasında, Firma tarafından satılan mobilyaların hizmetinin sorumluluğu da ebeveyn (üretici) tarafından üstlenilmektedir.
  • Her türlü hizmet, teknik ve idari hükümlerin yer aldığı sözleşme koşullarına göre verilmektedir.
  • Hizmette, fiyatın yazılı olarak kabul edilmesinden sonra, işçilik ve malzeme fiyatlarını gösteren bir fiyat listesi bulunmalıdır.
  • Hizmetin tamamlanmasını müteakip, müşterinin önünde ilgili testler yapılmalıdır. Müşterinin bulunmaması durumunda, test belgelerini ve işçiliği, malzemeleri ve parçaları gösteren bir “Gerçekleşme Sertifikası”, müşteri tarafından düzenlenmeli, imzalanmalı ve servis tamamlandıktan sonra bilgi ve teknik destek sağlanmalıdır.
  • Hizmet sunumu, periyodik profesyonel yayınlar ve mobilya onarımı ile ilgili yayınlar hakkındaki standartlar, incelenmek üzere müşteriye sunulmalıdır.


Serviste çalışan personelin ana odak noktaları nelerdir?
 
  • Hizmet, üretici kuruluş tarafından sağlanıyorsa, franchise'leri de dahil olmak üzere, mobilyaların satışlarının tür ve sayıları hakkında istatistiki bilgi bulundurmalı ve buna göre belirlenecek iş hacmini karşılamak için yeterli kalitede personel istihdam edilmeli.
  • Çalışan teknik personel, tercihen bu alanda eğitilmiş olmalı ve hizmetin iç prensiplerine göre zaman zaman eğitilmelidir.
  • Servis talep edildiğinde, çalışan teknik personel kendi personeli olduğunu kanıtlayabilmelidir.


Dikkat Edilmesi Gereken Diğer Hususlar nelerdir?
 
  • Servis hizmeti verilen yer doğal olarak havalandırılmalı, mümkünse, uygun bir sistemle mekanik havalandırma yapılmalı ve atıksız yakıt kullanılmalıdır.
  • Bu bağlamda hizmet kusurlarının niteliğine göre, hizmet müşterinin adresine verebilme imkânına sahip olmalıdır.
  • Hizmette müşterek veya bireysel kullanım için WC'nin teknik özellikleri, TS8357'ye uygun olmalıdır.
  • Serviste çevre mevzuatı ve işçilerin sağlığı ve güvenliği ile ilgili tüm önlemler alınmalıdır.
  • Servis çerçevesi (ler) alet, tezgah, makine, alet ve malzemeye sahip olmalıdır, böylece metal işleri, döşeme, dikiş, yüzey ve test çalışmalarının tamamı veya bir kısmı başka bir servis veya atölye tarafından gerçekleştirilebilir.
  • Hizmet veya sözleşmeli hizmet, bu ekipmanın yasaların gerektirdiği hallerde tescilli olduğunu kanıtlayabilmelidir.


Ayrıca diğer blog yazılarımıza da göz atabilirsiniz.


Hizmet yeterlilik belgesi nedir? Nasıl alınır?

HYB Hizmet yeterlilik Belgesi enileme nasıl yapılır?

Hizmet yeterlilik belgesi almak için gerekli şartlar nelerdir?

TSE Hizmet yeterlilik belgesi ücreti nedir?







 

Etiketler: hizmet yeterlilik belgesi hizmet yeterlilik belgesi zorunluluğu tse 


Yeni Yorum Yaz
Oyla:

?