Tasarımı Kaydet  Kapat

Blog / Makalelerimiz

Hizmet yeterlilik belgesi nedir? Ne Kadara Alınır?

Hizmet yeterlilik belgesi nedir? Ne Kadara Alınır?

Hizmet Yeterlilik Belgesi (HYB) Nedir?

Hizmet yeterlilik belgesi, tek yetkili kurum olan Türk Standardları Enstitüsü (TSE) tarafından verilmektedir. Belge almak isteyen firmaların öncelikle hangi sektör ve standart da belge almak istediklerini belirlemeleri gerekmektedir. Belirlenen bu standardın TSE tarafından satılan kitapçıklarını alarak, belirtilen kriterlerde hazırlık yapmaları gerekmektedir. Hazırlıklarını tamamlayan firmlar, TSE'ye başvuru yaparak yerlerinde denetleme talebinde bulunmalıdır.TSE tarafından firmaların hizmet alanlarında yapılan kontrollerin olumlu sonuçlanması ile birlikte firmalar hizmet yeterlilik belgesi almaya hak kazanırlar. Alınan hizmet yeterlilik belgelerinin geçerlilik süresi 1(bir) yıldır. Her yıl vize işlemi ve ara kontrol denetimleri yapılmaktadır. Vize yapılmayan belgeler sistem tarafından otomatik olarak askıya düşmekte olup askı süresi sonunda da fesih edilmektedir.

Hizmet Yeterlilik Belgesi için TSE tarafından 2018 yılı için belirlenen ücretlendirmeler aşağıdaki gibidir.
  • HİZMET YETERLİLİK BELGESİ YILLIK KULLANIM BEDELİ : 570.00TL + K.D.V.
  • TEKNİK HİZMET ÜCRETİ : 425.00TL + K.D.V.
  • FİRMA/MARKA * ADET : 75.00TL + K.D.V.
  • BELGE İŞLEM ÜCRET : 210.00TL + K.D.V.
  • YOL PARASI : 100.00TL + K.D.V. ( denetime gelinecek mesafeye göre değişiklik gösterebilir)
Hizmet Yeterlilik Belgesi (HYB) gerekli evraklar;
  • Vergi levhası
  • Sicil gazetesi
  • Faaliyet belgesi
  • Şirket imza sirküleri
  • TSE avans dekontu

Önemli Not: Şirket evraklarındaki adres ile belge alınacak hizmet yeri adresinin aynı olmasına dikkat ediniz. Eksliklik yada hata var ise düzeltme yaparak başvuruda bulununuz. Kapı numarası dahi önem taşımaktadır.

Etiketler: Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi SSHYB Hizmet Yeterlilik Belgesi HYB Yetkili Servis Ağı Kurulumu Servis Ağı Kurulumu Teknik Servis Ağı Kurulumu İSO Belgesi 


Yeni Yorum Yaz
Oyla:

?